Hooo hooo!!

Förra veckan var det ugglor som var på tapeten.. eller i soffan.. eller lite överallt här hemma faktiskt. :)
Fick ett litet virk-ryck igen och det fick bli en ugglemobil till vagnen. Lägger med beskrivning på hur jag gjort nedanför om någon blir inspirerad och vill göra egna. (min egen design)
 
 
 
 

KROPP

1.       5fm [blå]

2.       2i1 x5 (10)

3.       (1fm, 2i1) x 5 (15)

4.       (2fm, 2i1) x5 (20)

5.       20fm

6.       [byt till brun] 20fm

7.       [byt till blå] 20fm

8.       [byt till brun] (5fm, 2till1) x2, 4fm, 2till1 (17)

9.       [byt till blå] 17fm

10.   (4fm, 2till1) x2, 3fm, 2till1 (14)

11.   [byt till brun] 14fm

12.   14fm

13.   14fm

14.   14fm

15.   14fm

Fyll kroppen och vik ihop öppningen med skarven bakåt. Sy ihop.

 

ÖGON

1.       6fm

Fäst varvet med smygmaska och sy fast ögat på kroppen.

Ögonvitor och pupiller är klippta av filt och limmade.

 

VINGAR

1.       6fm

2.       6fm

3.       5fm, 2i1 (7)

4.       7fm

5.       7fm

6.       7fm

Vingen har jag inte behövt fylla. Vik bara ihop så att skarven kommer bakåt och sy fast vid kroppen. Jag har även gjort ett stygn längst ner på vingen för att den ska ligga längs kroppen.

NÄBB och KLOR är broderat till kroppen av tjockt orange garn. Vid klorna använde jag en tjock virknål som jag lade invid ugglekroppen (varv 4) och broderade runt för att få dem att stå ut lite luftigt från kroppen. 3 varv broderade både till näbb och klor.

 

Blev även en liten uggle-nyckelring till fina Anna som fyllde år! :)
 
I helgen inhandlades lite nya, roliga tyger så snart kommer lite fler bilder på vad det blivit/blir av dem.
 
KRAM


Kommentarer
Jenny Thörne

Men åh så fantastiskt fin och så kul att du delar med dig av mönstret!! Duktiga duktiga du!

Svar: Tack snälla du! :)
PysselFisen

2013-02-06 @ 21:42:14
URL: http://jennyspysselhorna.blogspot.com
sandra jonsson

hej.. jättefin verkligen :)
tar du beställningar??

2014-03-07 @ 17:21:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

PysselFisen

En liten blogg om en liten pysseltjej!

RSS 2.0